Secretary Academy bestaat drie jaar!

Waarom zijn we Secretary Academy opgestart? Ik ga even beginnen bij het begin. 

In het verleden heb ik verschillende functies gehad; administratieve functies in het binnen-en buitenland, onthaal receptie in verscheidene hotels en een aantal jobs van management- tot executive assistant.  

De zaakvoerder van het bedrijf waar ik voor het laatst in loondienst zou werken; Janssens Field Services, gaf me zĆ² veel verantwoordelijkheden dat ik dacht; ā€œWaarom doe ik dat niet op zelfstandige basis?ā€

Een van de drijfveren om mijn idee verder uit te werken was vast en zeker een vakblad voor professionele management assistants waarop ik al meer dan 15 jaar geabonneerd ben. Enkele inhoudelijk sterke bijdragen lagen aan de basis van mijn business idee. Bovendien werd ik geĆÆnspireerd door de vele sparring momenten met andere management assistants, wat voor zeer leerrijke ervaringen zorgde.

Na heel wat wikken en wegen, heb ik mijn vaste job opgezegd, en ben ik dan met de steun van mijn echtgenoot gestart als personal assistant voor verschillende bedrijven en privĆ©personen. 

Al vrij snel kregen we via mond-aan-mond reclame enkele opdrachten binnen, zodat we binnen dat eerste jaar reeds 4 freelancers onder onze vleugels konden nemen. 

Met de hulp van ons kleine team zijn we ondernemers en bedrijven gaan helpen met hun administratie. Enerzijds met administratieve freelancers vanaf 1 dag per week en anderzijds bedrijven/ondernemers/overheden op zoek naar een halftijdse of voltijdse administratieve medewerker via onze werving en selectie diensten.

Dit is in een notendop de geschiedenis van het ontstaan van Secretary Academy, met als geboortedatum 1 juli 2018.

Hoogtepunten uit de afgelopen drie jaar.

Het eerste hoogtepunt is uiteraard de oprichting van Secretary Academy. De combinatie van het opzeggen van je baan en de stap naar een onbekende en onzekere toekomst zorgen voor pittige gevoelens. Er komt veel op je af, maar als ervaren management assistant kan je met die druk omgaan.  

Het is raar om te zeggen, maar het tweede hoogtepunt is eigenlijk 2020, het beruchte Covid jaar. Niet vanwege de mega-deals en grote financiĆ«le successen, maar wel omdat ik als onderneemster de veerkracht had om mezelf en het bedrijf opnieuw uit te vinden. Want stilstaan is achteruitgaan. Vooral tijdens de tweede lockdown bleef ik op mijn honger zitten, en werd mijn geduld op de proef gesteld. Alle netwerkevents bleven lam liggen, ik miste het sparren met gelijkgestemde zielen. In deze periode van weinig tot geen fysieke ontmoetingen hebben we binnen het bedrijf aantal nieuwe ideeĆ«n ontwikkeld. 

En dat brengt ons naadloos bij het derde hoogtepunt tijdens ons driejarig bestaan. De nieuwe ideeƫn en aanhoudende online prospecties leverden ons een vliegende start op in 2021.

Toekomstvisie voor het bedrijf en de klanten.

Momenteel ondersteunen we 18 verschillende administratieve projecten met een team van 10 professionele, fijne freelancers. Onze diensten voor werving en selectie voor administratieve profielen zijn in 2021 ook goed van start gegaan en dit onder meer binnen het notariaat en de architectuur. Maar ook de agrarische sector en de overheid maken gebruik van onze expertise. 

Mijn dagdagelijkse ideeƫn omzetten in werkelijkheid geeft me best een trots gevoel. Momenteel ben ik zeer gelukkig met ons topteam dat kwalitatieve administratieve ondersteuning biedt aan onze klanten. Maar als gepassioneerd ondernemer kijk ik er ook naar uit om in de toekomst ons team van professionals nog uit te breiden, eventueel naar sectoren die specifieke kennis vereisen. Want dan zijn we op ons sterkst: de juiste mensen aantrekken en ondersteunen met de juiste tools en opleidingen.

Ik blijf de steun en toeverlaat voor ons team en onze klanten. Ik fungeer met veel plezier als mentor en bemiddelaar op organisatieniveau voor onze klanten, met de nodige tips en tricks. We willen ons klantenbestand uiteraard nog verder uitbouwen. Ook voor onze klanten zijn we een luisterend oor wanneer ze dit nodig hebben. Persoonlijke aanpak en kwaliteit dragen we hoog in het vaandel. Dus ja, beste klanten en freelancers, de lat blijft hoog liggen šŸ˜‰.

We willen onze (huidige en vroegere!) klanten bedanken voor het vertrouwen dat in ons werd gesteld de afgelopen drie jaar šŸ™šŸ» . Zonder onze klanten zouden we niet staan waar we nu staan. Het is telkens weer fijn om op regelmatige tijdstippen met jullie te sparren. 

Uiteraard wil ik ook ons prachtig team van freelancers bedanken voor hun toegewijde service doorheen de afgelopen jaren šŸ‘Š . 

Als fervente sporters, bezegelen we deze dag vandaag met een glaasje water šŸ™‚ en op naar de volgende drie jaar šŸ’Ŗ !

Groetjes
Katy & Peter

#secretaryacademy #dankjewel #topteam #kwaliteit #administratievejobs #notariaat #feest #doenwatjegraagdoet #freelanceadministratie